Friday, October 15, 2010

TV for dummies!

När man är sjuk får man helt plötsligt en ny vardag. TV-vardagen. Eller jag får i alla fall. I normala fall tittar jag nämligen inte alls mkt på TV eftersom det dels går så mkt skit, dels för att jag har så mkt annat (roligare) att göra. Men när man är sjuk finns det inte så himla mycket annat göra. Att läsa är på gräns till ansträngande och vi ska inte ens tala om att plugga. Så då står dumburken där som en räddande ängel för att få dagarna att gå åtminstone liiite fortare (för fy sjutton va trist det är att vara sjuk!)

Jag tittar numer - och är nästintill expert på - program som Tyra Banks Show, Biggest Loser, Extreme Home Makeover, Project Runway och TopModel. Och det värst är: ju mer man tittar desto mer vill man se. Det är som en drog! Så om ni vill mig ngt nu under sjukperioden - ring för guds skull i reklampausen!

1 comment:

Stefan said...

Haha, jag vet precis vad du menar. Det värsta är att halva dagens tablå är repriser sen gårdagen men man ligger ändå där och ser alla igen.

Nåja, har du sett något av svenska Biggest Loser?