Friday, February 04, 2011

Utvärdering 1

Utvärdering av ny upplevelse: Ryggskott

Känsla: Smärta
Område: Nedre delen av ryggen, strålning mot resten av kroppen.
Uppkomst: Vid uppvaknandet. Som att klockan ringde 05.50 inte vore nog...
Påverkan: Ja, allt. Låg ner i sängen och ålade mig i jeansen. Tittade tacksamt på mina stövlar som bara var att sticka i fötterna i, även om själva upplyftet av benet var jobbigt nog.
Irritationsskala: 80 % plus/minus lite till beroende på aktuell rörelse.
Övrig känsla: Jag är gammal!
Annat du inte visste om ryggskott: Man ska inte ligga still, värktabletter hjälper delvis - gärna tillsammans med värme, exempelvis vetedyna och 80 % av alla svenska får det någon gång i varierande skala.

Att tänka på: Ha gärna någon nära till hands som du kan få hjälp att nå saker och plocka upp saker som du förargligt tappar på golvet (vilket händer ganska ofta för skrivande...)

Slutsats: Rakt igenom ganska dåligt. Kan inte rekommendera det till någon. Känner dock en positiv fredagsanda idag och mår under omständigheterna bra, tackar som frågar.

[Note to self: Undvik för guds skull detta till framtiden. Alldeles för smärtsamt för att det ska överväga den eventuella fördelen med att få uppmärksamhet. Å andra sidan är jag själv i helgen så ja, undvik det helt enkelt!]

1 comment:

Anna-Lena said...

Stackare, jag lovar att göra allt för att undvika det....haha