Tuesday, October 31, 2006

Höstlov...

...så nu ni! Vet inte riktigt om jag ska skämmas eller inte. Meningen med en blogg är ju att hålla den ständigt uppdaterad vilket betyder att jag missat själva grejen med en blogg... Men jag SKA bättra mig - tror jag. Gör ett försök nu iallafall :)

Hmm. länge sedan sist alltså, ungefär vid London var jag förra gången var jag sist. Ska försöka göra en någorlunda snabb och förstålig sammanfattning fram till idag. Friskis & Svettis har flutit på som vanligt de senaste veckorna. Inga sjukdomar vilket jag tackar han där uppe för! Har fått min aerobic-ledar-licens nu från Korpen så nu är det fritt fram att börja söka jobb på den fronten också. funderar på att göra ett litet skifte till vårterminen. Ev. leda ett pass i veckan på F&S och ett i Huddingehallen. Ett aerobic-bas-pass vill de ha en ledare till. Skulle ju eventuellt kunna dela det passet med ngn och köra ett och ett halvt pass i veckan - skulle vara ganska lagom. Ska kolla upp det här ganska snabbt, så man kan planera lite :) Men som det är nu känner jag att jag behöver lite förändring. Det är lite för jobbigt att leda två likadana pass i veckan, iallafall när man går i skolan. Ska höra mig lite för vad som går att ordna!

Och skolan då... Jo den har flutit på kan man säga. En hel del jobb med företaget vilket självklart varit väntat. Men förutom det ska de andra ämnena skötas också men som tur är har det lugnat sig liiite iallafall. Fick tillbaka ett matteprov nyligen med ett klart VG på - mkt mkt nöjd :) Men företaget då. Just nu står affärsplan på schemat. Den ska lämnas in fredagen efter lovet, den 10:e november. Vi hoppas vi blir ett av de tre bidrag som från vår skola går vidare och tävlar om bästa affärsplan på stora mässan i februari. Skulle vara riktigt kul :) Min del i affärsplanen är självklart att göra budgetarna eftersom ekonomichef står på mitt visitkort... Likviditetsbudget, reslutatbudget och att räkna ut break-even samt en kortare text om finansieringen av företaget. Det är inte helt enkelt, om man ska göra det rimligt vilket jag självklart vill göra. Det som är ännu lite klurigare är att få vår omsättningen att understiga 30 000 / halvår . Gör vi inte det måste vi skatta på vinsten samt momsregestrera oss vilket gör det hela lite klurigare. Men jag ska försöka komma på ngt briljant under morgondagen :) Måste ner till skolan en sväng också och hämta lite böcker som jag glömt. hoppas de har öppet bara... Har blivit så jäkla glömsk under senaste tiden. Tappat bort pengar, mp3:n är tillfälligt försvunnen, kvartsamtal som glöms bort... Är inte riktigt likt mig och jag vet inte vad det beror på. Alzeimer ligger visserligen i släkten men nog hade jag hoppats på att den skulle hålla sig borta ett tag till :)

På fredag ska vi sälja bröd och bullar i Centrum också. Den ni! 18 år och bullförsäljning. Hade i ärlighetens namn trott att det skulle vara slut på sådant men när det behövs pengar såå... Pengar till företaget. Pengar för att vi ska ha råd med vårt tryckeri. Pengar för att vi över huvud taget ska kunna genomföra vår idé. Alltid dessa pengar... Hoppas på att få in en del iallafall. Så till er få som faktiskt läser min blogg hoppas jag på besök på fredag, eftermiddagstid. Nybakt bröd, moccarutor samt bullar kan utlovas till rimliga priser ;)

På körkortsfronten går det också framåt. Teorin är som bekannt (?) avklarad nu och igår skrev också halkbanan till på "Färdigt-till-körkort-listan". Ska ringa min kontakt i bilskolevärlden nu och förhoppningsvis kunna ta några lektioner nu för att se var man ligger någonstans och vad man behöver öva på. Har iallafall ett jättebra pris vilket självklart känns bra! Målet är att ta körkortet innan 19-årsdagen 29 april. Känns som ett ganska rimligt mål. Men man blir så sjuuukt sugen på att ha körkort NU när man sitter hemma och det regnar och man verkligen inte orkar ta bussen. Tur att jag har så snälla föräldrar och en snäll pojkvän som skjutsar :) Känns som att jag har en del att betala tillbaka när jag väl får min lilla lapp. Men det är det värt!

Ska försöka hinna handla lite julklappar nu under lovet också. Eller iallafall lite pyssel! Ser VERKLIGEN fram mot att göra fina paket och roliga kort till släkt och vänner. Mys! Hoppas det kommer snö nu också. Skulle verkligen pigga upp mig :) Förhoppningsvis hinner jag med IKEA imorrn och kanske Panduro också. Får se.. Måste ju baka också !

En uppdatering imorgon ska försöka hinnas med, jag har ju trots allt lov så det gäller bara att disponera tiden lite :) GODNATT!

No comments: