Sunday, November 05, 2006

The end

Slut på det roliga nu. Söndag kväll och imorrn börjar skolan igen efter lovet. Suckpuststön och hejkomochhjälpmig-känslorna svallar i Martins varma datarum. Men, ska försöka se livet från den ljusa sidan. Bara sju veckor fram till jul - sådetså :)

Nästan allt gjort på min "att-göra"-lista för lovet. Budgetarna är gjorda, brödförsäljning i centrum (vansinnigt kylig men också vasninnigt lyckad) Bridget Jones färdigläst. Underbara Bridget Jones. Snacka om upplyftande läsning. Älskarälskarälskar den boken. Vill nästan läsa om den nu bara för att. Sköna uppräkningar av vikten, exakt på grammet, antal rökta cigaretter samt drucken mängd alkohol. För att inte glömma all den vardagsångest hon går runt med. Skön må-bra-bok som verkligen fyller sin funktion i novmeberregnet. måste hitta ngn ny må-bra-bok att läsa nu. Är nämligen i behov av sådana ;) Hann med en sväng på IKEA idag också. Apråpå må bra.. :) Var knappast ensamma där. Regn och rusk hade fört dit typ 1000000 andra människor och det var smått kaos och minst 40 gradet där inne. typ. Lite julpyssel inhandlades; presentpåsar, presentkartonger, små söta tomtar att använda till valfritt ändamål (?) samt doftljus á la kanelbulle, caramell och kladdkaka. Precis lika underbart som det låter. Kanske kan minska lite av mina frosserier bara genom att känna lukten av kladdkaka ? ;) Hm. Tror snarare att det förstärker suget vid närmare eftertanke men... So what ?

veckan som kommer förväntas bli sjukligt hektiskt med tanke på att affärsplanen ska vara inlämnad och klar fredag morgon (tror jag). Vi är i stort sätt klara med texterna, förutom finansieringstexten som behöver putsas lite på och den del annan småputsningen. Det som behövs är en logga, små rutor om alla oss i företaget samt hela jäkla layouten. Hej-jag-kommer-jobba-till-fem-varje-dag-och-sedan-gå-hem-och-plugga-allt-annat-som-behöver-pluggas. Ångest. Men nej. Se livet från den ljusa sidan var det. Det blir var man gör det till, Carpe Diem och allt sånt där. Fast nej. Håller dessutom på att bli sjuk så det blir nog ångest istället är jag rädd. Men å andra sidan är det så jobbigt med ångest... Hm. Känns som jag har typ Timon och Pumbaa i mitt huvud som drar mitt huvud åt olika håll. (Pumbaa är positiv för den som undrar...)

Såg ICE AGE 2 idag. Underbar film med sjukt sköna repliker. Måste ses - då blir man glad :) Handlar om den globala uppvärmningen, fast för ungefär 1000 år sedan eller så. ICE AGE 1 är också att rekomendera. Precis lika uppmuntrande den.

Ska förresten sova nu. Klockan är alldeles för mkt med Malin-tid mätt. över 22. tss! Lägger mig till sängs med min snusmumrik förväntasfull om vad nästkommande dag har att erbjuda. Goodnight!

No comments: