Saturday, November 28, 2009

De farliga, rullande sakerna och dess ägare

Vissa gånger kan jag känna att det skulle vara helt rätt med körkort eller någon form av speciellt tillstånd för folk med rullväskor. I alla fall de som promt ska ha det under morgonrusningen. 9 av 10 har nämligen inte fattat att väskorna är 1-1,5 meter bakom dem och därmed har lite längre svängradie. Detta leder till mer eller mindre allvarliga överkörningsförsök av andra gåendes fötter. Något som självklart ägarna till rullväskorna aldrig själva noterar. Det stör mig. Håller jag på att hamna i bitterträsket eller är det någon (typ Louise eller Tina som läser bloggen...) som håller med mig?!

3 comments:

louise said...

facit: bitterfitterträsket.

Goda nyheten är dock att du förmodligen kommer trivas här med mig, linda skygge, Maud, sverker och gudrun Schyman

tina said...

Skjut ägarna. Jag hjälper gärna till.

Malin said...

Haha jag gillar er :)