Monday, November 20, 2006

Depp i höstmörkret

Humöret just nu kunde verkligen vara bättre. Jag är inne i en så jäkla låg period nu så jag inte vet var jag ska ta vägen. Trodde att sånt här skulle vända ngn gång men nu har jag väntat länge och väl och inte sjutton vänder det. Mitt mål just nu är att försöka klara av tiden fram till jul för att sedan, förhoppningsvis, kunna återhämta mig och ladda om batterierna till ett nytt år. Ett nytt år som jag måste måste måste börja leva på ett annorlunda sätt. Det funkar liksom inte längre att stressa till man kräks, det tar stopp vilket det definitivt har gjort nu. Så år 2007 ska verkligen, hur jäkla klyschigt det än låter, bli ett år fullt av möjligheter. Längtar enormt :) Ska nog sitta och pula lite nyårslöften som ska infrias under nyårsnatten. Brukar normalt sett aldrig avlägga sådana men i år ska bli det första året. Så ska nog börja skriva en lista ganska snart. Är alltså tungt just nu. Mkt i skolan men egentligen inte mer än andra år men nu känns allt verkligen så mkt jobbigare än det egentligen är. Man hamnar i en slags ond cirkel som inte går att ta sig ur när man verkligen kommit in i den. Eller självklart går det att ta sig ut men det är ett jäkla jobb. Som tur är har jag Sandra till hjälp :) Och så självklart Martin. Utan dem skulle det vara om möjligt ännu tyngre.

Det som, för att fortsätta med klyschorna, ger ljuset i detta mörker är trots allt att julen närmar sig med stormsteg. Bara drygt en månad kvar till julafton! Tänka sig vad tiden går fort. Vill bara vakna upp om fem veckor, dagen innan skolan slutar, och tänka: ÄNTLIGEN LITE VILA. Mm, längtar till den dagen :) Handlade faktiskt julpyssel i helgen på Panduro. Lite stämplar, stämpeldynor, papper, dekorationspapper och annat smått och gott. Ska försöka börja fixa lite med julkorten nu i helgen om jag har tid. Vill verkligen göra det, det är avkloppning när den är som bäst :) Gjorde också ett hejdundrandes kap i helgen. Ett par Salomonskidbyxor inhandlades för endast 300 kr!!! Stadium hade utförsäljning i Skärholmen och för en gångs skulle var jag på rätt plats vid rätt tillfälle och blev därmed ägare till dessa röda skönheter. Längtar såå mkt efter att åka skidor också. Påsken, dålig skidåkning men underbara vårsol. Mysmys. Hoppas att jag hinner med lite ytterligare skidåkning än påsken också, kanske blir det Vemdalen i år igen? Jag håller tummarna!

Har börjat att skriva julklappslistor också. Inte vad jag önskar mig utan vad jag ska köpa till andra. Eller det förstås jag har faktiskt börjat på min önskelista också. Men hittills innehåller den inte särskilt mkt. Skidhjälm och mobil bara. Dock vet jag inte vilket skidhjälm exakt, men jag tror att det lutar åt en Free Radicalshjälm som jag faktiskt tycker är snyggast. Mobil däremot har jag ingen aning :) Tänkte kika runt lite och se vad som verkar bra. Klart är iallafall att jag ska överge kontantkortet, vilket jag haft sedan jag gick i sexan (hjälp - åldersnoja...) och skaffa Comviq Knockout-abonnemang. Kostar 69 kr i månaden och då får man också ringa för det. Låter bra eller hur ? Ska bara kolla upp så att det inte finns ngn hake med det. Tyvärr brukar det ju ofta göra det... Vill därför åka till stan i helgen för att inhandla diverse småsaker som jag är 100 på att jag ska ge bort. Annars kommer tyvärr släktingarna i år att få stå ut med att få boken. Feel Great UF:s bok som förhoppningsvis kommer bli klar v. 2 för försäljning. Jag har dock tänkt att göra fina "presentkort" att ge bort. Det är bra för då får jag roliga kort att göra också :)

Nu är det dags för lite fika. För tillfället krävs det väldigt lite för att få mig ledsen, men också väldigt lite för att få mig glad. So kladdkaka here I come :)

No comments: