Thursday, June 21, 2007

En vecka på jobbet har gått...

Är man erfaren när man endast har jobbat en vecka? Tror inte det va. Men, någon gång är ju den första veckan och jag har just klarat av min första... Känner mig alltid lite lagom obekväm när jag är ny på ställen. Man vet inte riktigt vad man ska göra, man hittar inte riktigt de saker man letar efter och man vågar inte göra saker som någon inte sagt till en att göra. Idag kändes det dock bättre och tror att det blir bättre och bättre för var dag som går.

Veckan har bestått av städning av förråd, påfyllnad av diverse papper och kuvertering. På måndag börjar det riktiga arbetet, nämligen att vara ansvarig för ordermottagnigen. Blir spännande :) Två olika telefoner att hålla reda på. Har kollat lite på det där idag och egentligen är det inte ett dugg svårt. Jag ska fråga om namn på beställaren, företagsnamn, telefonnummer, adress där byggsäckarna ska plockas upp, hur många säckar och i vilken storlek samt säckarnas innehåll. Med en stor fusklapp med ovanstående och en ytterligare med priser och dylikt borde det väl gå bra? Blir det för svårt har jag dessutom fått tillåtelse att skicka över telefonen till någon av de mer erfarna.

Imorn är det midsommar och jag räknar med regn - som vanligt. Just midsommar regnar det alltid på så det är lika bra att räkna med det. Men jag tänker nog ändå ha min vita klänning :) Det hör liksom till. Min snälle far var gullig att tvätta bort alla ciderfläckar som blev på flaket så nu ser den riktigt respektabel ut igen.

Gud vilket tråkigt inlägg det här blev. Hoppas verkligen jag kan knåpa ihop ngt roligare i helgen :)
Trevlig midsommar!

1 comment:

Dannie // Junior // Waldmark said...

Fan malin. du håller igång bloggandet ser jag. ;) Good!

Jag har haft en liten svacka. Mycket att göra på nya jobbet osv.

Hoppas allt är fint med dig!

daniel