Wednesday, June 06, 2007

Så var man vuxen eller nåt

I fredags tog jag alltså studenten. Konstigt, roligt och skrämmande skulle man kunna säga. Men dock en helt underbar dag :)


Dagen i korthet
Började med champagnefrukost hemma hos Fredrik och sen bar det av till kyrkan där kära lilla Yasin i min klass var så full att han ramlade av stolen framlänges när han satt ner. Stackarn :) Vi sjöng Idas sommarvisa och Den Blomstertid. Och när Blomstertid kom så brast det till viss del hos min kära vän Camilla och då fick också jag en anledning till att kunna gråta en skvätt. Blir så mkt minnen med den låten och varje gång jag hör den tänker jag på tiden i Snättringe, med fritids, Snättringedagen, kakdagen och tårtan man alltid fick efter skolavslutningen. Jag längtar verkligen tillbaka dit och när jag verkligen insåg att jag inte skulle gå på ngn mer skolavslutning och höra Den blomstertid, äta tårta och allt det där - då blev jag ledsen...

Hur som helst: Sen var det studenttåg tillbaka till skolan. Skithäftigt med polisavspärrning, vi gick i körbanan och allt. Strange feeling. Därefter var det dags för den sk. lunchen. Jag var helt säker på att de tio nachochips med tillhärande två dipper, var förrätt och väntade glatt på varmrätten som aldrig kom. För nachchipsen var tydligen lunchen. Allvarligt talat kan de lika gärna skit i att bjuda på lunch om det ska vara så dåligt. Tycker jag :)

Träffen i klassrummet med mentorerna blev som tur var inte alltför sorglig, kunde hålla tårarna tillbaka till slutet. Men det tog hårt åt när båda lärarna stog och storgrät. Kändes absurt, trodde inte att de tyckte så mkt om oss :S Men kladdkaka hade de bakat vilket var tur. Sandra och jag tog självklart först (jag tar ALLTID först....) - en rejäl bit var för att stilla vår hunger. Underbart gott.

Utspringet sen då: Ja du/ni, vi höll på att missa det. Ylva och jag kom typ 20 meter efter alla och Camilla, Sandra och Jackline var på toa. Kaos kaos kaos. Men roligt som tusan. Var så konstig känsla att se så mkt människor där som bara för där för oss. Lyckades i alla fall leta rätt på mamma, pappa och alla och fick massa fina grejer att hänga runt halsen. Därefter dags för flaket. Asbra musik måste jag säga ;) Och klart roligast på hela dagen.

Hemma igen: Otroligt god mat som vi caterade från vår granne. Italiensk buffé med massa smaskigheter. Fick dessutom jättefina presenter och nu ska jag göra tackkort till alla snälla presentgivare. Ska köpa till pyssel från Dianas butik (www.scrapit.se) Ett måste för alla scrapmänniskor :)



Slutskivan: Helt klart det mest misslyckade på hela dagen och jag ångrar bittert att jag inte stannade hemma, alternativt åkte hem till Martin istället. Sjukt trångt, varmt, konstiga människor och alldeles för trötta var de flesta av oss. Men, det KUNDE ju ha blivit roligt!

Dagen i korthet blev inte så kort men så såg den ut ;)

Idag

Idag är det sola och bada som gäller. Strålande sol för tredje dagen i rad och jag älskar solen. I helgen bär det av till Martins underbara landställe men jag återkommer om det. Nu ska jag käka frulle, sen är det läsning, badning och solning som gäller i mina nya 80-talsbikini :)

1 comment:

Anonymous said...

Åååh!! Hade så gärna velat komma och ta emot er utanför skolan... Klumpen i magen var dock för stor för det. Lycka till i frmatiden nu Malin= )) Kramisar Mickis