Sunday, December 20, 2009

Nästa fredag är planerad

Från någon bok som lägger fram fördelarna med att vara hemma själv en fredagkväll (snott från Louise blogg: http://www.enrattaatminarm.blogg.se/ - namnet får hon förklara själv, om hon kan vill säga)

- Det är ingen som tittar snett på dig när du släpper ner en godisgubbe i ett glas och skriker "hjälp rädda mig!" för att sen släppa ner en godisfisk och nynna temat ur hajen.

Helt plötsligt blir jag onekligen förbaskat sugen på att vara hemma själv (frågan är om det måste vara en fredag?) och testa detta. Jag känner själv att mina känslor är lite konstiga samtidigt som nyfikenheten att se den stackars godisgubben kämpa för sitt liv är för stor för att jag ska kunna motstå att testa detta. Vad jag gör nästa fredag är med andra ord givet!

(Tänkte också på om detta är ett av de starkaste argumenten som läggs fram i boken för att vara hemma själv. Känner liksom att det kan bli lite tråkigt i längden att släppa ner godisgubbe efter godisgubbe i ett glas. Jag menar, slutet är ju alltför givet, spänningsmomentet kommer försvinna och med det syftet. Döda godisgubbar vareviga fredag - inte kul!)

No comments: