Tuesday, December 15, 2009

Tågkonversation och nostalgitripp tillbaka till barndomen

Konversation mellan två tjejer ca 10-12 år på tåget:
Tjej 1: "Snälla kan inte du slänga den här tomma flaskan åt mig?"
Tjej 2: "Nää... Varför då? Jag orkar inte!"
Tjej 1: "Jo, men kom igen! Snälla, snälla, snälla?!"
Tjej 2: "Okej då. Men bara om du lovar att aldrig svika mig och att alltid vara min bästis!"

Tjej 1: "Visst, det lovar jag."
Tjej 2: "Bra", tar med sig flaskan och går och slänger den.

Okej, inte haha-konversation direkt men det som slog mig var hur olika frågor de hade till varandra. Slänga flaska vs. vänskap för alltid. Väger inte riktigt jämt där tycker jag. Men å andra sidan kan jag sakna tiden när man satte den här typen av "ultimatum" mot varandra. Det var också samma tidpunkt när man spontanskuttade när man var glad, när man bytte kompishjärta med varandra och samlade på pogs den ena veckan och kulor veckan efter. Det var tider det!

No comments: