Wednesday, July 22, 2009

Sista natten i Amerikat

Japp så sitter jag här och kan inte riktigt fatta att det imorgon faktiskt var 6 veckor sedan jag åkte hemifrån. 6 veckor som har flugit förbi och som utan överdrift har varit de mesta 6 veckorna i streck, de 6 mest lärorika veckorna i mitt liv och de mest shoppingfyllda veckorna i mitt liv. Och därmed kanske också de dyraste veckorna i mitt liv. Men utan tvekan värt varenda krona, öre, dollar och cent.

Jag har tillbringat större delen av dagen på flygplatser och flygplan. Blev lite ombokningar imorse då en av mina flighter var inställd vilket gjorde att jag fick åka en lite annan väg och dessutom vänta extra länge på Miamis flygplats, som för övrigt är ungefär lika tråkig som Skavsta. Efter det blev det ett flyg i litet plan (en person på ena raden och två på andra...) till Cleveland, vilket jag inte ens vet vad det ligger. Ber om ursäkt för mina bristande geografikunskaper. Från Cleveland var det dags för åter ett lilleputtplan till Newark och där kom Jan och plockade upp mig. Först åt vi en god middag på flygplatsen och väntade på trafiken att skulle lugna sig och på vägen stannade vi till för lite shopping. Såklart. Det var ju trots allt sista kvällen!

Har tillbringat de senaste 2 timmarna med att packa och fick (faktiskt) ner allt i väskorna. Med utrymme över till och med! Ska dock väga dem imorgon då övervikt och därmed dyra pengar inte är något som jag har räknat med... Ska snart försöka sova, känner mig dock inte särskilt trött ännu. Imorgon blir det lunch med alla på kontoret. Ska bara se till att akta mig för svininfluensan då en på jobbets frus kompis (hänger ni med?) har fått det och nu har hans fru och son blivit förkylda. De vet dock inte om det är svininfluensan ännu men det är i alla fall inget jag hade tänkt att dra på mig. Men med min vanliga tur så ...

Tänkte att jag ska försöka lägga upp lite bilder nu från den senaste tiden. Från Fredericksburg med mamma och pappa, New York, Fort Lauderdale, Key West och Everglades. Hoppas de (få?)som läst har tyckt det varit roligt och så får vi se om jag också kommer att skriva i fortsättningen. Den som lever får se!

No comments: