Wednesday, May 16, 2007

För att följa traditionen...

...börjar jag inlägget med att klaga på mig själv och min egen förmåga att skriva blogginlägg. Så, nu är det avklarat :)

Dagen borde vara en av de största dagarna i mitt liv. Idag är nämligen den sista dagen, på gymnasiet, som pluggar! Känns sjukt stort, konstigt, roligt och ganska läskigt på samma gång. Fyra arbeten/redovisningar/inlämningar har gjort idag.
- Redovisning Internationell politik - Darfurkonflikten. Resultat: MVG :)
- Multimedia fördjupning - inlämning av våffellistan. Resultat: VG i kursen. Citat från "Yuppie": "Den blåa färgen var ful och passade inte till den gröna. Och varför har du brunt?" Gud vad jag inte kommer sakna detta !
- Inlämning av årsbokslut. Efter FEL info från läraren gjordes ändringar enda till sista sekund. Förhoppningsvis blev resultatet ändock bra. Layouten gjord av Cam var i alla fall otroligt fin :)
- Redovisning natur- och friluftsliv: WWF. Resultat: tråkig redovisning men förhoppningsvis ett bra betyg...

And that's it :) Det är otroligt att det är så nära slutet nu.

Gårdagen var en dålig dag som dock räddades av Nina & Kim "Lång bortom tid och rum" på vägen hem. Svenska favoriter är numer min favoritradiostation, gör det mig till pensionär? I guess...

Ikväll blir det utgång, SPSP: s skiva. Ska bli riktigt, riktigt, riktigt roligt och innan ska vi värma upp med dansmatta och SingStar hemma hos Amanda. Trevligt. Innan dess ska en trevlig grillmiddag och en god efterrätt avnjutas tillsammans med familjen för att fira att pluggandet är över. Därefter ska kläder till ikväll väljas -ångest- samt naglar målas. Kanske uppdatering senare på klädfronten får se.

Annars har jag kommit fram till att jag borde ändra mitt sätt att skriva. Jag skriver alldeles för långa och tråkiga inlägg. Kanske ska önska mig om "hur man gör en blogg intressant" i studentpresent..?

No comments: