Thursday, May 03, 2007

SKÄMMES!

Bloggar ska vara uppdaterad, det ska vara korta (och intressanta) inlägg - gärna med bilder. Detta betyder att jag inte uppfyller några av kraven för att ha en blogg. Så skämmes Malin!

Igår, dagen som vi väntat på sååå länge. Kläderna var bestämde månader i förväg, nåja en månad iallafall, sminkning på MakeUpStore och konstigt hår som vid alla andra tillfällen. Dags för studentskiva för SMEK04! Och ja, den blev precis lika konstigt rolig som jag hade väntat mig. Hot Company var stället, det visade sig att maten smakade förjäkligt, lärarnas tal var en bolagsstämma, fröken-sverige-banden blev en succe (!) och att DJ:n INTE hade Caramia!

- Maten ja. Tzatzikin är godare hemma och brödet va både litet och torrt. Betyget blir godkänt på förrätten. Potatisgratäng m. biff och rödvinssås låter ju gott. Men nejnej. Torr biff och faktiskt ÄCKLIG potatisgratäng. Och dessutom lite mat. jag var hungrig efteråt... Betyget blir helt klart icke godkänd..

- Lärarnas tal. Jaa, vet inte om det var roligt eller inte. Om jag skulle skratta eller gråta. Ja nästan så var det. Det var upplagt som en bolagsstämma och så berättade de om våra tre år. Men tyvärr var det svårt att hänga med (tänk på den röda tråden Timan) fast samtidigt var det gulligt och roligt. Framför allt att de tog sig tid att göra det. Å andra sidan får man fan hoppas det eftersom vi pröjsade deras middag.

- Fröken-sverige-banden. Satt ungefär 5 timmar sammanlagt tillsammans med snälla Camilla och Jackline och gjorde dessa band. Och som tur var gillade folk verkligen dem =) Mkt roligt! Jag blev klassens tomat eftersom jag alltid blir generad ÅT alla andra. Ex. ngn tappar en bricka i matsalen; Ylva börjar applådera och ropa "wooooohooo" och då skäms jag. Åt den stackarn som tappat brickan och som dessutom får ett "wohoooo" inför hela matsalen. That's why I am a tomatoe ;)

- Musiken. Tror att jag skulle kunna skriva typ en uppsats om musiken på vår skiva. Okej att det är mkt invandrare i klassen men man behöver inte bara köra blattemusik. Inte ens Caramia hade han! Fredrik hade till och med fixat en skiva, men han ville inte köra den. Men, det va kul ändå. På ett konstigt sätt. Men tyvärr gjorde musiken att det va många i klassen som inte hade lika kul som det skulle kunna ha varit. Shame on you DJ.


Sammanfattning:
Roligt, konstig kväll som slutade billigt (50 spänn!!!) och med rostade ostmackor i köket :) Sjukt nöjd med både kläder och smink iallafall, och dessutom inga skavsår. Sehr gut!

Ska försöka komma med ett annat inlägg så småningom. Om planerna för framtiden etc. :) Ciao!

2 comments:

Dannie // Junior // Waldmark said...

MALIN!
Håller med dig! Skandal att DJ:n inte hade någon svensk musik. Such a shame. Höjdpunkten var trots allt Drömhus med "efter plugget"..
och det säger en hel del...

Du måste hjälpa mig att länka till din blogg!!

Hursom! Kör på med bloggandet...

Anonymous said...

yeeeah MALIN! (: apnice 'skivrecension'! :)
nja, int bara drömhus som spelades: de lirade faktiskt nån gyllene tider låt också - och en arctic monkeyslåt (jippi!)

50 spänn; härligt jobbat! ^^