Saturday, September 26, 2009

Dagens glädjefaktorer

1. Louise sätter ribban för dagen när hon har med sig kaffe och färska bullar. Kan det bli en mkt bättre start på dagen?
2. Jag hade rätt och Louise hade fel om att skicka/inte skicka sms. (Ja jag blir löjligt glad av att ha rätt, även om det bara gäller obefintliga saker som sms)

3. Såg en reklamskylt för någon ny hudkräm från Dove med en modell som faktiskt såg ut som en riktig människa. Definitionen av riktigt människa i det är fallet är att när hon satt ner veckade sig magen istället för att bukta inåt. Ni vet så som 9/10 faktiskt ser ut när man sitter ner.
4. Jag köpte 2 ansiktskrämer till priset av 1.
5. Har lovat mig själv att försöka se på livet som om allt har en mening. Hittills har det gått super!
6. Kan nu med ett stolt pluggishjärta säga att jag läst ut kursens huvudbok. Tänker faktiskt sträcka mig så långt att jag skriver: Gud vad jag är bra!
7. Ser fram mot andra dagen i rad då det vankas myskväll i soffan. Tyvärr utan Skavlan & co. som var helt fantastiska igår. Och skulle någon lägga fram förslaget om att norska skulle bli det nästa världsspråket skulle jag inte vara sen att lägga min röst för det är verkligen fantastiskt charmigt. Den stora frågan är om det överhuvudtaget går att låta arg på norska? (I och med att det var dagens stora fråga så kan ni också förstå att det inte har hänt så mkt övrigt spännande i mitt liv)

Trevlig kväll!

No comments: