Tuesday, September 08, 2009

Observerat på damtoaletten...

...när man går in på en damtoa och locket är uppfällt, inklusive toaringen, hur ska man tolka det?

Javisst, det kanske är någon som har städat toaletten och glömt fälla ner sittapparaten. Men om man möter personen ifråga preciiiiis utanför dörren. När man ser att den som går ut faktiskt är en kvinna, vad har då hänt därinne? Eller är jag naiv. Har könsbyten blivit vanligare än vad jag i mitt vanliga lilla Svensson-liv förstått, eller kanske vill förstå?

Eller är det så att människors, i det här fallet tjejers/kvinnors bacillskräck har tagit oss till den nivån att vi numer står upp och kissar? (För risken att kissa på kanten är ju knappast mindre om vi också ska stå upp...)

Eller är det kanske så att jag faktiskt funderar för mycket. Ja, jag vet inte jag. Konstigt tycker jag nog ändå att det är.

2 comments:

Amanda said...

De är för att folk står upp och kissar :D de sa de på ett möte här på skolan iaf. "If you dont want to sit, blabla bla ta upp toalocket" haha. fick precis veta det igår ;) så nu vet du ocksp :D

Malin said...

Haha herregud. Trenden har i alla fall spridit sig till Sverige nu, så du vet till när du kommer hem! Och jag är tydligen HELT efter som vanligt och fattar ingenting :)