Monday, September 28, 2009

Vi har gjort det igen!

Konversation söndag 27/9 på promenad från St. Eriksplan till fröken Tidermans lägenhet på Norrtullsgatan. (Kan vi ha varit på Karlbergsgatan kanske?)

Malin: Kolla på den där reklamaffischen med Eva Longoria. Jäklar i gatan vad snygg hon är!
Louise: Njae, jo kanske...
Malin: Och gift sig bra har hon gjort också! Med ett basketproffs tror jag. Eller var det football han spelade...? (varför jag säger det på engelska kan man ju fråga sig)
Louise: Ja soccer!
Malin: Nej alltså amerikansk fotboll. Men det kan också ha varit baseboll. Nej jag vet inte riktigt.
Louise: Ja men baseball och amerikansk fotboll är väl ändå samma sak?
Malin: Du menar inte rugby nu?
Louise: Jo, kan ha varit det jag menade...

(För sanningens skull ska sägas att meningarna har gjorts lite kortare och "snärtigare". Egentligen -pinsamt nog- höll nog konversationen på än längre. Men det ändrar på något sätt inte historiens poäng. Och Louise; jag är ledsen. Det är inte meningen att lägga upp sånna här konversationer där du (och jag med för den delen!) säger s.k. "mindre smarta" saker. Men det är bara så förbannat roligt! Nästa gång blir det en konversation om indifferenskurvor istället :) )

För er nyfikna: Hennes man, Tony Parker, är basketproffs. Så nu kan vi alla sova gott inatt också!

1 comment:

Louise said...

basket coh rugby är ju samma princip, man har en boll, håller den i handen, stuttsar eventuellt lite och springer... nä Malin ska vi rädda sverige från finanskrisen istället? känns som att oddsen på de är större.