Wednesday, April 10, 2013

När det blev sommar över en natt

Det var tydligen "kallt" när jag anlände här i Fredericksburg för en knapp vecka sedan. "Kallt" betydde i alla fall 10 plusgrader. Varmt för mig. Nu är det JÄTTEVARMT för mig, dryga 25 grader. Fötterna är svullna vilket har gett mig massa nya skavsår och konstant glansig i pannan (hade man varit med i en TV-inspelning hade jag behövt bli pudrad var tionde minut eller så) men tro inte för den sakens skull att jag klagar. Nej, jag är tacksam och visar min tacksamhet genom ett leende svettigt nylle och lite lätt svettiga armhålor. Happy times!

Gårdagen innebar resans första lagade mål mat - egengrillade hamburgare på baksidan tillsammans med en kall, ljus Yuengling. Om jag inte blir tjock på resan kommer jag bli mys-alkis. Hopps på att Micke hinner bli detsamma under hans månad här så vi i alla fall har varandra i vårt missbruk. Skämt åsido - jag har det toppen!

Helgen var lite ensam och jag saknad det mesta men har kommit in i det mer nu. Kanske beror det på värmen, kanske beror det på coctail hour. Hursomhelst så känns det bättre och jag försöker verkligen njuta. Det är verkligen något speciellt med denna resa och min present till mig själv efter fyra års ganska hårt studerande. "Tack för presenten Malin.". "Varsågod Malin, hoppas du får det trevligt." (Kan meddela att det har jag!).

Har jobbat idag vilket betyder uppdatering av kundregistret. Nya kunder från utställarkatalog skrivs in i datasystemet vilket ser ut ungefär såhär:


Stimulansens finnes genom sällskap av diverse podcasts och måste säga att jag trivs. Skönt att ändå ha ett syfte med dagen, det uppskattar jag verkligen. I övrigt kan jag rapportera att istället för fruktkorg har man här "snackskorg(ar)"; popcorn, småkakor eller riskakor med smak. Jag säger inte att det är sämre, men det är annorlunda. Framförallt är det frestande för en hungrig själ för mig och kunde inte värja mig mot dem idag men tyvärr var det ingen kulinarisk höjdare, om än blodsockerhöjande.



u sitter jag och tar igenom mig på rummet innan det vankas middag, grillade fläskkotletter - mumma. Kan i övrigt säga att jag lever ett särskilt hårt liv här. Kontorstiderna här är 9-17 vilket ju är rena lyxen för mig! Har dock gått upp "tidigare" (7.20) och gått en liten morgonprommis innan frukost. Så himla fint ute nu och det blommor bokstavligt talat överallt och det är skönt att gå innan det blir alltför varmt. Därefter gör jag min frukost, fettfri yoghurt med specialimporterade (av mig!) solrosfrön och linfrön så jag i alla fall får i mig något nyttigare varje dag. Till det, knäckebröd och kaffe. Det är trots allt en halvsvensk familj som jag besöker. Frukosten har hittills intagits på rummet vilket ger störande smulor i sängen men också en liten oas av lugn innan dagen drar igång. Därefter snabbfix innan jag tar den ca. 2 minuter långa promenaden till kontoret och startar arbetsdagen.

Lunchen äts hemma och ger också en liten skön oas av återhämtning där jag antingen pratar på Skype med min nära eller tittar på något avsnitt av New Girl eller Vänner. Jag är trögrörlig gällande byte av serier - jag vet! Sedan blir det kontoret igen och så hem och nu sitter jag här. Hungrig som sjutton vilket väl å andra sidan är någon typ av normaltillstånd. Tror visst att coctail hour har startat där nere så jag ska kila ner och rapporterar om någon dag igen. Och tack syster för kommentaren :) KRAM!
 
 

No comments: