Thursday, April 04, 2013

Rapport nummer 1

Sådär,
 
dag ett har snart passerat och det började lugnt. Fick sovmorgon vilket jag gladeligen tackade ja till. Somnade nog runt tio-snåret igårkväll och sov till nio imorse. Riktigt skönt med tanke på att dygnet igår blev extra långt!
 
Flygningen över gick jättebra. Planet var inte fullt vilket betydde ett extra säte och mer utrymme för mig. Hade ett glatt norskt gäng till vänster om mig som drack x antal gin och tonics men de måste varit vana drickare och de blev inte så högljudda som jag befarade. Läste ut Andreas Lundstedts bok "Mitt positiva liv" redan på flyget och i kön till Immigrations. Bra och viktig bok om hans liv med hiv, läsvärd!
 
Hur som helst, möttes jag av Jan på Dulles flygplats i Washington efter nästan 2 timmars kö för att få komma in i landet. Efter ha stött på en mindre charmig kvinna som frågade ut mig (gjorde mig svettig utan anledning, varför var jag här, hur länge, var hade jag lärt känna de jag ska bo hus, när, i Sverige eller här osv. osv.), kom så äntligen igenom. Möttes som sagt av Jan som gulligt nog hade köpt både blommor och en "Welcome"-ballong. Gillart!
 
På grund av alla köer från Washington så stannade vi på vägen på ett jättestort köpcentrum för att strosa och handla lite mat. Blev ingen shopping, skyller på jetlagen som gjorde mig lätt dåsig :) Hämtade också mat från en italiensk restaurang - tiden med den mindre onyttiga maten inleddes alltså en knapp timme efter att jag kom in i landet och fortsatte idag med lunch ute. Morgonpromenader och en och annan joggingtur, ja det kommer behövas.
Dagen idag, torsdag, inleddes alltså med sovmorgon. Sedan kom Jan hem och hämtade mig och vi gick tillsammans till kontoret där jag fick hälsa på både gamla och nya bekanta. Jan hade sedan en del att göra så jag satt och läste diverse branschtidningar och surfade runt lite. Därefter bar det av till Wegman's, en JÄTTEbutik med dels en stor saluhallsliknande del, dels en jättebutik (med svenska mått mätt i alla fall). Vi åt lunch i skaldjursdelen, en räkcoctail till förrätt och jätteräkor och sallad efter det. Lyxigt!
 
Handlade därefter en del bra-att-ha-saker. Älskar att handla och skulle kunna stannat i de oändligt långa gångarna av diverse skönhetsgrejer i timmar. Det finns verkligen ALLT!!! På väg tillbaka stannade vi till vid Carl's Icecream där jag testade en ananas-milkshake. Mycket smarrig. Därefter blev jag avsläppt hemma medan Jan gick tillbaka till kontoret. Jag plockade in våra matvaror, diskade och plockade och har därefter fixat med detta. En lagom start.
 
Ska snart ge mig ut på en promenad och återbekanta mig med staden. Känner igen mycket men behöver fräscha upp minnet en del. Sedan blir det nog en tidig kväll då jag känner mig ganska seg. Sängen är skön, jag har TV, min dator med Vänner och en drake i taket som vakar över mig - vad mer kan man behöva?
 
 
 

No comments: