Thursday, June 18, 2009

Bakning

Så, efter ungefär tre timmars bakning är jag helt utmattad och redo för att hoppa i säng. Allt tar verkligen längre tid när man är i någon annans kök, när man inte vet var allt finns. När det inte heller finns bakplåtspapper eller bakskålar gör det saken än mer komplicerad. Men, jag har ingen brådska eftersom - ja, vad skulle jag annars göra? Men nu är jag alltså klar med både biskvier och hallonmuffins med crumble. Hoppas det kommer att smaka bra imorgon och att manskapet här över tycker om det. Hade en hel del problem med att försöka lista ut om det var någon skillnad mellan amerikanskt och svenskt mjöl och vad den skillnaden i så fall skulle vara. Skulle jag ta emr eller mindre amerikanskt mjöl? Efter ha sökt igenom hela Google, vad det kändes som i alla fall, gav jag upp och bestämde mig för att "take a walk on the wild side" och helt enkelt chansa. Jag ändrade inget. Det var lättast så. Om det var rätt eller fel, tja vi får helt enkelt leva i ovisshet till imorgon!

Imorgon bär det av till deras beach house vid kusten i North Carolina, förhoppningsvis får vi också lite sol! (Japp, det regnar här också) dock är det ca 25 grader så det går knappast någon större nöd på mig.

Bjöd kontoret på smågodis idag - tack Jenny! - vilket blev en stor succé. Det blev också min hjälp att hålla mig vaken på eftermiddagen, sockerknark is the shit!

Nej dags att sova nu :)

No comments: