Thursday, June 25, 2009

Thanksgiving

Japp, jag har ätit Thanksgivingmiddag. Ja, eller så gott som i alla fall. Förutom att vi hade kyckling istället för kalkon och det faktum att vi åt det utan potatis (den råkade brännas vid lite...) Men förutom det så! Om det var gott? Oh ja. Som en riktig söndagsstek - fast kyckling. Ytterligare en amerikansk erfarenhet rikare, det känns bra.

Tillbaka på jobbet fick jag idag, hör och häpna en ny uppgift. Dock visade sig att den faktiskt var än tråkigare än min tidigare. Men men, "the swedish intern" är bara glad om hon kan hjälpa till med något!

Oh just det. Jag lyckades ju inte bara med bedriften att bränna mig på benen. Jag brände mig i ansiktet också. Och då framförallt i pannan/hårfästet. Och vad är det som händer när man har bränt sig? Ja just det, man fjällar. Därför är jag just nu fläckig i ansiktet och det ser ut som jag har psoriasis. Härlig tider! Tror jag ska skrubba bort det. Föredrar att vara helt vit i hårfästet än fläckig, tycker inte riktigt att det klär mig ...

Nu dags för kaffe (Gevalia) och en bit choklad (Marabou). Och nej, jag är inte i Sverige!

4 comments:

SharonW said...

Haha...all I understand is "Thanksgiving, fast, bra, the swedish intern, just, maybe crabs and ice-cream somewhere...." hahahaha....=) I really need to learn some swedish in order to communicate with you here! =P

sandy said...

verkar underbart... :) visa bilden på din vita fläck!/ din sandy

Malin said...

Sharon : I'll try to teach you some basic words tomorrow, be prepared ;)

Sandy : jag tog aldrig någon bild, men antar att jag kommer fjälla lika illa på mitt röda lår (som fortfarande är rött ...) och då lovar jag att fota! :)

Anna-Lena said...

Va duktig du är på att skriva. Så kul att läsa:) Kram