Wednesday, June 24, 2009

Tillbaka i Fredericksburg!

Efter en mycket trevlig helg, som kunde ha blivit bra mycket trevligare om jag sluppit denna envisa förkylning, är vi åter tillbaka i Fredericksburg. Gick bra även om resan tar sin lilla tid, ungefär 5 timmar. Dessutom stannade vi och lunchade med Jan's föräldrar vilket gjorde att det tog lite extra tid. Till lunch åt vi typiskt "southern food" vilket helt enkelt betyder friterat! Friterad kyckling och till det strimlat fläsk av något slag tillsammans med barbequekryddor. Såg en aning oätligt ut (tänk tonfisk på burk) men det smakade mycket bra. Och att blanda både friterad kyckling, fläskbarbeque, potatis och någon slags soppa - nemas problemas. Ju mer desto bättre, vi är ju in the big U.S. Gott var det i alla fall, kaloriintaget tänkte jag ignorera. Efter det sov jag gott någon timma i bilen innan vi bytte och jag fick köra. Skulle bara bli ett tag men slutade med att jag körde hela vägen hem, typ 3 timmar. Va jättekul att köra och såg framför mig en framtida resa med någon slags roadtrip. Får nog fundera - och spara pengar - ett tag innan det händer!


Beachen var i alla fall helt otroligt härlig och deras hus likaså! Jag har mer bilder på huset än stranden eftersom det var där jag tillbringade mest tid p.g.a. förkylningen. Så stranden får ni vänta med till nästa gång jag kommer ner dit vilket är om ungefär en vecka till 4 juli. Och efter det, ja då är mamma och pappa här och då börjar semestern på riktigt. Kan inte riktigt fatta att tiden har gått så himla fort. Känns ju knappt som att jag har varit här!

Husen mittemot

Mitt rum - jag fick det rosa!


Middagsbordet


Vardagsrummet,
i anslutning till middagsbordet



Sköna barstolar på en (av fem)
balkongerna



Vilket ger den här utsikten till höger.
(Jag vill också ha ett rosa hus!)

Och den här utsikten framifrån

Närmare bild än såhär har jag inte på
stranden, men som ni ser är den väldigt nära!

Så, det var allt jag hade att bjuda på för stunden! Uppdaterar med nya bilder så fort jag har nya :)


No comments: