Tuesday, June 30, 2009

Kort uppdatering

Jag har massa att uppdatera er med men klockan är ganska sent här och jag har gjort mig i ordning för att sova inför min USA-resas sista jobbdag. Känns konstigt för tiden här har verkligen flugit förbi, det gamla ordspråket om att tiden går fort när man har roligt stämmer så väl!

Lördagen tillbringades i Fredericksburg med en långpromenad, lite shopping (jag börjar nästan se ett beroende växa fram, men bara nästan) och en god middag på en av restaurangerna här i stan. Jag bakade också en kladdkaka som dock inte blev så god men den fick bli kvällens efterrätt. Felet var både för svag kakao (lite starkare än O'boy typ) och varmluftsugn som inte gick att stänga av. Hrm, längtar hem där jag bakar bra.

Söndagen kommer jag att återkomma till mer detaljerat för Washingtong D.C. kräver definitivt närmare presentation. Kort kan jag i alla fall säga att det är en fantastisk stad på alla sätt. Vackra byggnader med Vita Huset som pricken över i:t. Är också en väldigt trevlig stad att bara promenera omkring i och njuta av den speciella atmosfär som är i staden. För sakens skulle ska väl sägas att också denna kväll slutade med shopping (...) och resans första par jeans inhandlades för 20 dollar (ca 160 kr!) - behöver jag nämna att jag är mycket nöjd med mitt inköp?

Idag har jag jobbat halvdag då Jan "kidknappade" mig för långlunch till den absolut största matbutik jag hittills har varit inne i. Jag vet inte hur jag ska beskriva den i storlek. Trippla Ica Kvantum i Kungens Kurva PLUS något som liknade Saluhallen mitt i allt. Ja herregud, i USA är allt stort. Lunchen varade i ca 2-3 timmar och avslutades med choklad- och morotskaka på kontoret. Jag önskar att alla måndagar kunde vara såhär.

Kvällen har åter tillängnats i shoppingens heliga tecken i ett nytt enormt shoppingcenter. Gjorde resans hittills bästa kap med ett par skor för 5 dollar (40 kr) och det andra för 16 dollar (ca 130 kr). Till det ett par märkesjeans för 40 dollar (ca 320 kr) och Ralph Lauren-tröjor för 11 dollar (88 kr) styck. REA när det är som bäst!

Mycket shopping har med andra ord stått på schemat men nu blir det lugnare ett par dagar. Tror jag. Men med Jan omkring en vet man dock aldrig vad som händer och jag är inte sen att hänga med på nya shoppingäventyr. "Livin da dream".

Mer uppdatering imorgon med bilder från Washington och på allmän begäran (ja mamma du räknas som allmän begäran) ska jag också försöka ta lite bilder på huset här i Fredericksburg!

Nu dags att sova och drömma om dollartecken som flyger bort från sparkontot - och ger mig snygga kläder såklart!

No comments: