Saturday, September 16, 2006

Helg !

Helg igen. Tycker att veckan har gått ovanligt fort faktiskt, vet inte vad det har berott på. Trots det har veckan varit ganska omtumlande. Eller nej, fel ord. Men det har hänt mkt. Teoriprov, "bråk" och första träningsveckan. Och en hel del pluggande som också kommer att gå in över helgen - tyvärr. Men man börjar så smått att inse att det tyvärr inte är sommarlov längre, nu har allt verkligen kommit igång på riktigt...
Så helgen kommer till stor del att bestå av pluggande. Matte C, marknadsföring, svenska B - arbete om barnspråk, svenska C - stilanalys och första loggskrivandet om UF. Så det blir en del och lite till. Till råga på allt är jag mitt inne i slutfinishen av mitt nya Friskispass som förhoppningsvis ska kunna köras imorrn, så det ska också övas in. Slutsats: Malin har mkt att göra i helgen. Men det blir en del roligt också. Har en del pyssel att fixa till tisdag och ikväll är det middag hos Martins bekanta. Alltid trevligt att gå bort och få god mat :) Och så är ju mormor och morfar här. Alltid lika mysigt... Att mormor dessutom hade med sig sin klassiskt goda äppelkaka gjorde ju inte direkt saken sämre ;)

Dagens schema kommer att se ut ungefär såhär:- Plugga: Matte, svenska C, loggbok och renskriva styrelseprotokoll. (Försöker att sätta upp realistiska mål, resten blir imorrn)
- Åka ner till Friskis och spela in det sista av låtarna + eventuellt öva där - annars hemma på gräsmattan :)
- Gå runt Långsjön med Amanda som måste träna men inte får springa
- Hinna åka till Kungens Kurva och köpa dom där skorna... Som jag egentligen inte alls borde ha men...
- En timmes hemlighetsstämplat pyssel
- Middag kl. 18.30

Tidsplanen känns kanske lite optimistisk, eller? Hoppas klara av iallafall en del av den :)

Under gårdagen, ja nu blir det UF igen, ringde vi runt till ett antal tryckerier för att få lite prisförslag på vad vår "bok" skulle kosta att trycka. (Vi har bestämt, kommer ej ihåg om jag skrivit det, att trycka en bok med lätta tränings- och kosttips samt en del lätta och goda recept). Huddinge Kommun erbjöd 2 kr/sida. Herregud, alltså skulle vår lilla bok kosta typ 100 spänn att tillverka. Vilket betyder att vi måste sälja den för typ 150 och vem skulle köpa den ? Inte skulle jag göra det iallafall. Nej, vi måste hitta ngt annat så är det bara. Ska prata med Marie på mammas jobb som tydligen kan mkt om detta och höra om hon eventuellt vet ngt. Känns som vi är mottagliga för alla tips vi kan få, det är ett jäkla arbete vi har framför oss. Fanns tydligen en annan på mammis jobb ska också kan hjälpa oss, någon som har hand om en träningsmässa och som kan ha en del intressanta kontakter som vi kan nyttja - hoppas på det bästa :)

Solen skiner iallafall, om än lite för mkt. När man äntligen får sova så vaknar man kl. 8 och kan för allt i världen inte somna om igen. Varför? Jo delvis p.g.a att solen lyser rakt genom min träpersienn, fråga mig inte hur det går till. Hjälp. Men å andra sidan vaknar jag hellre av solen än av att det regnar. Ska försöka att se livet från den ljusa sidan :) Måste försöka hinna läsa Cosmopolitan och ELLE idag, har knappt hunnit öppna dem sedan jag fick dem i tisdags. Verka som att det finns otroligt mkt spännande att läsa. Mysa ner sig i soffan med en bit choklad och bara försvinna från omvärlden ett par timmar... Mmm!!

Skulle egentligen ha pluggat nu när jag gick ner såhär tidigt. Men av någon anledning hamnade jag här... Hm, är nog dags att ta tag i det här snart, annars kommer jag aldrig att bli klar. Får se om det kommer någon uppdaterings senare under dagen på hur tidsschemat efterföljdes :)

No comments: