Wednesday, September 27, 2006

Soliga onsdag...



... Som gör att jag Sitter och drömmer mig tillbaka till Grekland. Soliga, varma och underbara Grekland i somras. Men som alltid, sommaren är kort och nu är det höst. Men drömma kan man alltid :)


Känns bättre idag. Mkt bättre :)
Trots en dag med oförstålig matte och ännu mer oförstålig multimedia med Jo-Ping eller hur hon nu stavas. Förstår faktiskt inte varför de inte ställer språkkrav på lärarna... Men men.

Har nyss ringt ett tryckeri angående vår bok och fått ett mycket bra erbjudande. Man blir glad av att prata i telefon med trevlig människor som man aldrig pratat med förut. Fick dessutom ett sjukt bra erbjudande vilket knappast gjorde saken sämre. Kontakter är det som allt handlar om och för en gångs skulle har jag verkligen kunnat utnyttja mina till max ! Imorrn blir det möte med SBD; Henka och Conny, och förhoppningsvis kan vi få iallafall en liten sponsrings-slant ;) Det behövs, tro mig.

Ska ringa och boka restaurang också. Min present till Martin på två-och-ett-halvt-års-dagen förra tisdagen. En middag för två som betalas av mig. Och bortskämd som jag är fick jag en äckligt fin microfleece-tröja från Peak. Älskling då :) Har iallafall bestämt att middagen blir på den thailändska restaurangen Sabai-Sabai på Kammarkagatan 44. Mkt god mat och gör inte heller allt för stort hål i plånboken. God wok som äts i skenet från julgransbelysning, året om. Myyys!

Klockan 19.00 är det dags för medel/70 också. måste nog lyssna lite på låtarna innan. Är inte riktigt 100 på det ännu. Speciellt inte de låtar som jag bara har på medel/70 och inte på vanliga passet. Är lite sugen på att byta ut en del låtar också men jag tror att jag väntar med det till nästa gång. Ska se om det känns bättre idag!


Dags att göra lite nytta nu. Renskriva svenskaredovisning som nu blir på fredag istället för i måndags... Hm. Barnspråk känns plötsligt inte ett dugg lockande men vad ska man göra. Jag lär mig det jag har skrivit och så får det vara bra så! By for now :)

No comments: