Wednesday, September 20, 2006

Oändligt långa onsdag

En sån dag. En såndär äventyrsdag, eller?
Njae, för att vara helt ärlig kan inte dagen börjat sämre. Jag, Malin Hols, försover mig. Jag säger det igen: försover mig. 40 minuter dessutom. Och jag som inte alls hade mycket att göra just den här morgonen, nejnej. Men med en väldig fart, en snäll pappa som skjutsade till tåget, frukost i skolan och andan i halsen så gick det också. Faktiskt. Men jag tycker inte om att vara ute i sista minuten. Lugn och ro, ingen stress på morgonen - då får man en bra start på dagen :)

Alltså ingen vidare start på dagen och som att det inte vore nog med försovning så var detta dagen med stort D då jag skulle köra mitt nya Friskispass. Herregud säger jag bara. Bestämde de sista rörelserna ca. 1 timme innan passet, ute i god tid? Nej, inte nu heller. Förstår inte riktigt vad som har tagit åt mig faktiskt. Måste bli ändring på det, för såhär kan det ju inte fortsätta! Nytt Friskispass = ångest för den som undrar. Det är inte roligt, inte någonstans. Passet kändes totalt värdelöst. Men jag tappade iallafall inte bort mig, alltid något på pluskontot för dagen. Men mycket mer plus än så blev det nog faktiskt inte. Men jag måste ju ge det en chans, det tar ju ett tag innan alla lär sig och framför allt innan jag lär mig allt. Blir hemläxa för min del till på söndag då det är dags för nya friska tag :)

Lång skoldag, 8.30 - 17.20, idag vilket betyder att jag går direkt från skolan till Friskis vilket också känns ganska jobbigt. Är liksom igång i ett från ca. 7.00 då jag går upp till strax efter 20.00 då man äntligen kan andas ut och sluta behöva vara sådär trevlig. Är i och för sig väldigt roligt att leda pass men det kräver en del av en eftersom man hela tiden måste vara "med", pusha alla och ovanpå detta ska man försöka le. Låter konstigt? Det känns konstigt också, ibland. Vet inte vad det blev för slags gott och blandat idag. Lite av varje. Ska försöka skriva mer imorrn men det har varit så sjukt mycket denna vecka att jag faktiskt inte har hunnit. Men å andra sidan, det är ju knappast någon som sitter och väntar på mina meddelande så vad gör det :)

1 comment:

Anonymous said...

Hej Malin. Sitter här på jobbet å håller mig uppdaterad vad som händer i ditt liv nu när jag inte har tillgång till msn. Hoppas det går bra med boken. Jag skulle behöva en matlagnings bok med lättlagade recept för mig som inte är så händig i köket, "kitchen for dummies" skulle den kunna heta.. Au revoir.