Tuesday, September 12, 2006

Lycka

.:Lycka är att se sin lilla kusin skratta.
.:Lycka är att vakna upp av att bli kliad på ryggen.
.:Lycka är att äta god mat.
.:Lycka är att ha en London-resa inbokad.
.:Lycka är att få hem Cosmopolitan och ELLE - samma dag.
.:Lycka är att klara körkortsteorin !!!!!!!

Jag är i stort sätt övertygad om att detta är min lyckodag. Förstår egentligen inte varför jag inte har köpt mig en Trisslott, känns som att "Plötsligt händer det" kom idag för min del. ÄNTLIGEN säger jag :) Inget mer ångestpluggande på regler totalt meningslösa att kunna, ingen mer ångest över eventuella konstiga frågor som kan komma på provet. Underbart helt enkelt!

59 och 65 fick jag. Och för att vara petig gjorde jag faktiskt två JÄTTEslarvfel, men same shit. Jag klarade det :) Dessutom fick jag en fin present av min kära älskling som var minst lika nervös som jag. Han satt ute och väntade tillsammans med Nilsson, alldeles kallsvettig. Martin då... Jordens snyggaste Frank Dandy-trosor, tigerrandiga med rosa kant. Lyckliga jag.
Känner mig nästan "för" lycklig. Är inte ofta jag är såhär glad, alldeles lyrisk närmast. Löjligt glad är nog den beskrivning som passar in allra bäst på mig just nu. Men jag ska låta mig själv vara det nu, så länge det bara varar. Man vet aldrig när man blir det igen :) Dessutom har jag ätit smaskig middag och fått mammas cheesecake till efterrätt. I och för sig inte för min skull utan för födelsedagssysters skull, men iallafall. Det bästa är att det blev cheesecake kvar så man har ngt att se fram emot i skolan imorgon till när man kommer hem. Mmm. Längtar redan :)


Morgondagen kommer bestå av matematik, multimedia och en pjäs och politik. Gott och blandat. Avslutas med ett medel/70-pass för första gången på bra länge. Hoppas jag överlever. Det nya passet ligger fortfarande halvt på hyllan, men jag SKA ta tag i det och få färdigt det till söndag (hoppas jag...)

Nu ska jag fortsätta klura ihop svar till mitt språkkunskapsprov, inlämning imorgon. Ute i sista stund för ovanlighetens skull. Förresten. bara för att förstå hur glad jag är: Jag blev inte ens arg när grannen övade med sitt superhårda rockband så att det skrällde i hela kvarteret. JAG BLEV INTE ARG :)

1 comment:

Anonymous said...

GRATTIS malin! när är det dags för uppkörning?