Thursday, March 08, 2007

Full fart mot helgen

När onsdagen är avklarad känns det verkligen som att helgen nästan har börjat. Onsdagen är det överlägset "värsta" dagen på veckan, iallafall den garanterat längsta. Börjar 8.40 och går i skolan till ungefär 16.30-17.00, efter det är det bara att snabbt som sjutton ta sig hem för att byta om till Friskis-kläderna och sedan är det dags att leda ett 70-minuterspass. Men igår var det faktiskt riktigt roligt! Mycket folk och en ganska pigg Malin är en bra kombination som förhoppningsvis blir allt vanligare nu framåt vårkanten.

Under gårdagen så pimpelfiskade jag också för första gången i mitt liv. Eller, tidigare har mitt pimpelfiske bestått i att titta på när pappa pimpelfiskar. Jag själv och min syster brukar mest ligga och sola :) Men igår var det knappast tal om att sola... Sisådär 4 plusgrader, blåst och lätt duggregn var det som väntade oss när vi gick ut på den minst sagt blöta isen vid Sundby. Trots dubbla långkalsonger, täckbyxor, underställströja, tjocktröja samt den tjockaste dunjackan frös jag som tusan... Men trots allt höll jag ut ungefär en och halv timme, mycket tack vara det trevliga sällskapet på isen (ja, jag har en blogg...)

Just nu sitter jag och suger i mig lite C-vitam eftersom syster min ligger i rummet brevid med flunsan. Inget jag har lust att bli smittad av direkt. Det är ju företagsfest imorgon, något som jag verkligen inte har lust att missa! Företagsfest = SingStar. Ser redan fram emot det. Det är sjukligt roligt och det kommer absolut att stå överst på min önskelista till min 19-årsdag :) Bara så att ni vet...
Den andra sjuklingen i min närhet, Martin, ska nu snart åka till Trysil. Hoppas verkligen att de får bättre väder än vad det har varit här hemma de senaste veckorna. Förresten ska jag nog be honom att köpa en norsk chokladkaka åt mig... Freja-chokladen är nämligen gudomligt god :)

Och på lördag är det äntligen dags. Melodifestivalnörd som jag är är detta en av årets höjdpunkter och överst på min lista över favoriter står The Ark. Massa andra bra låtar också, men jag tror trots allt att det är de som skulle kunna slå bäst utomlands. Så, lite taktikröstning i år alltså. Men det är ju en grym låt! Funtar på att slänga in den och några andra melodifestivallåtar på mitt F&S-pass. Fortfarande är det några låtar som jag inte har bytt som verkligen skulle behöva försvinna. Jag har också hittat en given jympalåt, en riktig 90-talsklassiker (nej, jag vet att jag är för liten för att komma ihåg dem "på riktigt", men ändå...) La Bouche - Be my lover. Mer jympa än så kan det knappast bli :)

Nu är det dags att göra lite nytta. Ska skicka iväg lite jobbansökningar samt sätta igång att skriva den otroooooooligt givande loggboken. Har jag verkligen nåt upp till mina målsättningar, vad har jag lärt mig, vad är mitt mål för kommande period? Frågorna är många och svaren är alltid lika ointressanta och svävande... Men, dags att bita ihop nu!
Over and out

No comments: