Monday, March 05, 2007

Jag är en dålig människa...

... som inte skriver här alls lika mycket som jag "borde". Jag SKA försöka bättra mig. Vet dock inte om ngn läsar bloggen men för själva sakens skull iallafall :)


Mycket att göra senaste tiden, som vanligt kan man säga. Nyss avslutat mitt livs sista sportlov, vilket känns ganska sorgligt ifall man tänker efter. Men just nu väljer jag att inte tänka efter - allt för att undvika deppighet. Nu är det inte mycket kvar och det gäller att bita ihop nu!


Nyheter är:

- Regionala mässan är avklarad. Facit: 59 sålda böcker under de två dagarna vilket resulterar i 144 sålda böcker totalt och då är inte en beställning på cirkus 30 böcker inräknad. Mycket bra jobbat Feel Great! Dock vann vi inga priser vilket vi, till min förvåning, blev besvikna över. Eller jag kan självklart bara tala för mig själv och jag var besviken. Varför vet jag inte men jag tycker ändå att vi gjort ett grymt jobb. Vi har trots allt skrivit en hel jäkla bok :)


- Jag har kommit igång med övningskörningen på riktigt allvar nu. Tog min första körlektion i fredags och imorn bitti är det dags för nästa. Uppkörningsdatum är också bokat till den 24 april och då ska jag verkligen klara det!!! 10 lektioner ska jag ta + en jäkla massa övningskörning hemma med mammi och pappi. Endast sex veckor återstår så nu gäller det. Viktiga saker som jag har kvar att lära mig är att bli bättre på att parkera, kunna fickparkera samt lära mig att backa runt hörn... Sedan behövs självklart ytterligare finputsning på körningen (kolla backspegeln oftare samt växla ner tidigare inför korsningar). Wish me luck!


- Jag har beställt studentklänning :D En champagnefärgad klänning som ser ut som nedan. Beställde den förra tisdagen och fick den redan på fredag, levererad från England och allt. Inte särskilt dyr var den heller, ungefär 560 kronor inklusive frakt. Jag kände mig till en början lite osäker på ifall det var ok att ha en "icke-helvit" klänning, men nu har jag bestämt mig för att det är ok :) (är det ok...?) Nu är det bara skor som ska köpas. Jag som ääääälskar skor!(Jag har förresten köpt nya stövletter, helt bedårande söta med klack och en liten rosett. Väntar på det rätta soliga vårvädret för att inviga dem)

Allt för nu. Dagens framsteg är att jag äntligen tagit mig i kragen och börjat skriva igen. Kanske igen imorn efter övningskörning och allt. Hope so.

Bye :)

1 comment:

Anonymous said...

Då ska man alltså börja kika förbi din blogg varje dag också. Verkar ju hända saker och ting här nu :)