Tuesday, March 06, 2007

Ännu en grå dag

Det här vädret är sjukligt tråkigt. Det är liksom samma färg på himlen och samma färg på marken. Inte regn, inte sol. Inte blåsigt, inte vindstilla. "Ingenting-väder" helt enkelt!

Men det är dock en ganska bra dag måste jag säga. Har slutat innan två idag vilket jag inte direkt kommer ihåg senast jag gjorde. Fick skjuts hem av Ylva, som så många gånger förr, och jag måste säga att jag bara blir mer och mer sugen på att ta det där förbannade körkortet. Idag kom inbetalningsavgiften till uppkörningen hem. Hua! Läskigt men också pirrande roligt :) Blev tyvärr ingen övningskörning med bilskola då hans barn hade blivit sjuk under natten - kräksjuk. Ska försöka få pappa att köra lite med mig nu innan jag ska iväg och träna. Känner för att öva lite parkering och backning, undrar om pappa är lika sugen ?...

Sitter för tillfället och skickar iväg lite mail angående vår kära bok "Det är coolt att må bra". Vi fick nämligen positiv respons på mail som vi skickade till RixFM (Fylking Sverige ringde till och med upp!), NRJ och Aftonbladet där vi berättade lite om boken, om idén bakom den och lite om oss i Feel Great UF. Därför skickade vi dem ett par böcker så att de kunde se den in real life och nu gäller det att ligga på och se till att de verkligen kollar på den. De har ju en del att göra, kan jag gissa, och därför måste man påminna dem en extra gång :) Hoppas att det händer något på den fronten ganska snart...

Annars är det ganska lugnt på själva UF-fronten vilket är obeskrivligt skönt! Inga fler jobbiga övertidstimmar i skolan, på ett tag iallafall. Men tyvärr har det börjat andra tråkigheter istället. Internationell politik till exempel. Lyssna bara på det, internationell politik. Wiiie... Nästa vecka ska vi ha ett EU-rollspel där vi ska representera olika land i olika frågor. Jag är Malta och har hand om asyl- och flyktingpolitik. Det jag hittills har lärt mig är att Malta hatar flyktingar. Alltid ngt att framföra på mötet nästa vecka. Då det inte bara räcker att gå på mötet, vi ska vara "finklädda" också. Och sitta sex och en halv timme i möte, är det inte kul så säg?
Så det blir en del pluggande iallafall, men ett nytt sorts pluggande. Eller nygammalt. jag kommer nästan inte ihåg hur man pluggar "vanligt"... Jag orkar inte sitta still, jag vet inte vad som är relevant och jag vet inte heller hur man sak formulera sig i texter. UF gör en konstig, faktiskt..


Känner att det börjar bli dags för ngt av det ätbara slaget. Gäller att ladda inför aerobicen ikväll med Annika. Ser verkligen fram mot det. Fick sista platsen när jag bokade idag. Det kanske är min lyckodag? Jag kanske ska köpa mig en tianlott eller nåt. Absolut inte Triss-lott, det är föööör dyrt :)


No comments: