Friday, March 16, 2007

Äntligen helg :)

Den här veckan har faktiskt ovanligt bra måste jag säga. Antagligen är det detta underbara vårväder som har haft ett finger med i spelet, eller så är det på grund av någonting annat. Jag skiter egentligen i vilket, så länge jag är glad :)

Gårdagen tillbringades på skolan och i ett "EU-rollspel" som också det var mycket roligare än jag kunde tro. Först satt alla utrikesministrar tillsammans, alla statsministrar tillsammans osv. Jag var utrikesminister tillsammans med ett gäng andra engagerade (?) tvåor och treor. Den fria debatten började ganska stelt, men efter ett tag kom den igång på riktigt. Jag, eller Malta som jag var igår, hade ofta med mig Nederländerna men tyvärr inte särskilt många fler länder än det... Att upprätta flyktingläger för Nordafrikanska flyktingar var till exempel inte ett särskilt positivt förslag, men jag lyckades iallafall få igenom några ändringsförslag som var till Maltas fördel. Hurray :)
Efter lunch sen var det dags att byta uppgift, då blev vi istället indelade i politiska partier och uppgiften då var att rösta för/mot de förslag alla grupper hade röstat fram under morgonen. Jag blev grön miljöpartist... Detta betydde att jag nu skuylle röstat mot de förslag jag hade kämpat för att få igenom under ministermötet. Konstigt, men ganska roligt. Det blev till och med så att jag sprang upp i debattstolen och talade för löner. Wiie :) Nu ska bara ett skriftligt arbete göras, men det borde inte ta allt för lång tid. Det ska vara inne nästa fredag men jag planerar att göra klart det i helgen!

Ikväll ska Stefan och Julia komma på middag. Mysmys. Blir förhoppningsvis ganska lungt med god mat och god efterrätt :D Lite glass kanske Julia ? Och så lite Masjävlar på det. (Filmen handlar förresten om min släkt, bara så att ni vet det... "Sådär har vi ju aldrig haft borden förut"....)

Och imorgon ska min älskade och jag fira vår 3-årsdag som vi har på måndag. Förhoppningsvis är det hyggligt väder så kan vi ta en skön promenad i stan först och sedan käka middag någonstans. Vädret ser dock ut att försämras de närmaste dagarna, vinter ser ut att komma tillbaka. Både bra och dåligt. Bara det är sol så får det vara vilket årstid som helst! Ser iallafall fram mot det. Tyvärr blir det ibland alldeles för lite tid för bara oss två, det är så mkt annat som ska passas in och göras. Dagliga rutiner, blä... 3 år, tiden har gått grymt fort! Nästan läskigt fort, man vet liksom inte riktigt vad man har gjort för ngt, och helt plötsligt har vi varit tillsammans i tre år och jag har hämtat ut studentmössan. Hjälp. Dessutom såg jag ut som en lokförare i min mössa, men det kanske alla gör, eller ?

Tänkte ta en liten promenix nu. Även om solen har försvunnit är det skönt väder ute... Fast, nu börjar Kung av Queens, så jag väntar nog en halvtimme :) Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

Haha, nu har vi båda skrivit i våra bloggar hur lik masjävlar är våran egen släkt. Du lite mer kortfattat dock. :)