Tuesday, March 27, 2007

Tandläkare, körlektion och strålande sol

Det har varit en jobbig dag idag. En mycket jobbig dag till och med. Detta trots att det varit en studiedag. Anledningen stavas 2,5-timmes körlektion till, i och från Södertälje vilket gjorde mig minst sagt svettig. Bokstavligt talat också tyvärr. Vet inte om det gick bra eller dåligt. Mestadels bra men så gör jag en dundertabbe och blir psykiskt knäckt och känner mig som världens sämsta. När jag körde i lördags till och från stan och sedan till Tumba med mamma som "bilskollärare" kändes det bra. Men, jag vet inte vad det är med körlläraren men han är minst sagt mysko. Ibland säger han inte till om jag gör fel, även fast jag själv märker det efteråt, och ibland kan han få ett halvt utbrott för ngt mindre. Är riktigt jobbigt faktiskt :(

Jag vet, i-landsproblemsvarning, men det ÄR så. Man känner sig askass. Jag vet verkligen inte om jag kommer klara en uppkörning. Samtidigt känns det som jag kan det mest, men så kan jag göra jättekonstiga saker och bara inte förstå varför. Men det händer BARA när jag kör med honom, aldrig (i stort sett) annars. Så antagligen beror det på att det blir en så pass spänd situation, men tänk då bara på uppkörningen. Fatta hur jäkla nervös man kommer vara. Ska dock försöka intala mig att det inte gör ngt om jag kuggar en körning, det är ju egentligen inte mer än att jag gör om den. Men å andra sidan - jag vill verkligen ha det där körkortet!!! Ska öva som tusan nu i Särna och efter det är det inte mer än ett par veckor kvar. Hjälp...

Annars har humöret varit neråt, trots det fina vädret. Kan inte förklara varför men känner mig allmänt tung och det mest är trist, så trist. Har också drabbats av en smärre vad-händer-efter-skolan-ångest. Har varit helt lugn över det, fram till nu. Varför vet jag inte vad jag "vill bli när jag blir stor"? När jag tittar i olika listor över yrken och utbildningar hittar jag absolut ingenting som intresserar mig. Varför kan jag inte bara veta vad jag vill bli? Det skulle verkligen vara så mkt lättare då. Verkligen.

Hoppas iallafall på en lugn och skön påskvecka med mkt sol och mkt skidåkning :)

Dags att sova :) Ciao!

3 comments:

Anonymous said...

Malin, varför är min blogg inte lika fin som din ? ingen reklam å så ? snyggt upradat blogg archiv?

Anonymous said...

Dålig uppdatering här märker jag! Syster då, jag trodde du kommit igång med bloggandet igen! :)

Malin said...

Nu är den uppdaterad :D