Sunday, March 11, 2007

Schlagerfeber :)

Gud va jag älskar schlager! Grym final igår och rätt låt vann definitivt. Grym låt och grym show. Ser redan fram mot Helsingfors :) Sitter som bäst och bestämmer vilka schlagerlåtar jag ska slänga in i mitt friskispass. The Ark är självklar, Måns är en önskad låt av ett par motionärer... Sedan gillar jag faktiskt Magnus Carlssons låt som kanske smyger in som en ny springlåt. Vi får se lite... Andra nya låtar som kommer att göra passet helt nytt från förra året är Björn Skifs : Working in a coalmine (jag vet, Björn Skifs men den är faktiskt lite rolig :) samt La bouce - Be my lover, så mkt 90-tal det kan bli och det är precis så det ska vara på mitt pass!

Fredagens firmafest blev, inte riktigt som vi hade tänkt oss. SingStar funkade nämligen inte och det var som luften gick ur oss alla när vi insåg att vi INTE skulle få sjunga falskt (?) till våra favoritlåtar. Två av företagsmedlemmarna var dessutom inte med och när två andra åkte hem lite innan 11 då... Ja, vi gick och la oss helt enkelt, mer än så var det inte. Somnade till "Vad kvinnor vill ha" och vaknade när Menyn på dvd:n kom upp och samma låt spelades om och om och om igen. Inte ens hela låten utan typ 10 sekunder av den. Sen bröt den, började om och bröt. Ja ni fattar. Faktiskt jätteirriterande och definitivt fredagens i-landsproblem.

Dagens soliga väder till ära ska jag plugga... Eller ska åtminstone försöka. Internationell politik, säljtal och lite bokföring står på programmet och inget av det känns särskilt lockande måste jag tillkännage. Framför allt inte internationell politik som är bland det svåraste jag har gjort. Jag ska ta ställning till Maltas åsikter om asyl- och flyktingpolitik. Ifall ngn skulle vara expert på området så säg till för guds skull. Det är tråkigt!
Sedan skulle jag gärna vilja träna en sväng, antingen på de nya delarna av passet eller något annat. Och köra ska jag göra också. Backa runt hörn är något som MÅSTE kunnas den 24 april, annars stryks jag direkt, och det vill jag ju såklart inte! Nästa lektion är på tisdag 16.25, undrar vad vi ska göra då?
Och dagens gladaste nyhet är att min älskling kommer hem från Trysil :) Har en känsla av att det varit en hård helg med lite mer öl än skidåkning så han är nog ganska sliten tror jag. Längtar iallafall till ikväll!


Allt för nu min kära publik (läs syster, eftersom hon uppenbarligen är den enda som läser...)
:)

No comments: